petak, 18. siječnja 2019.

MONITORING ANALIZA “ SARAJEVSKE DEKLARACIJE “ usvojene na regionalnoj ministarskoj konferenciji o rješavanju izbjegličko- raseljeničkih pitanja (2005.)


Sarajevo, 31. januar 2005 –SARAJEVSKA DEKLARACIJA
Ministri nadležni za pitanja izbjeglica i raseljenog stanovništva u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Srbiji I Crnoj Gori, sastali su se u Sarajevu kako bi se dogovorili o pojedinačnim i zajedničkim aktivnostima,koje treba preduzeti u idućem periodu uz pomoć predstavnika međunarodne zajednice u cilju osiguranja pravednog I trajnog rješenja pitanja izbjeglica i prognanika u ovim zemljama;smatrajući kako pravedno rješenje ovog važnog pitanja mora biti prvenstveno u interesu sigurnosti, dostojanstva idobrobiti pojedinaca i naroda, te mora dodatno pridonijeti miru i stabilnosti u jugoistočnoj Evropi, kao i naporima ovih zemalja na individualnom pristupanju EU;
svjesni činjenice da je prevladavanje naslijeđa ratnog razdoblja sastavni dio pune normalizacije odnosa između ovih zemalja;potvrđujući predanost provođenju međunarodnih konvencija koje uređuju zaštitu izbjeglica, posebno Konvencije o izbjeglicama iz 1951. i njenog Protokola iz 1967., te s obzirom na Opći okvirni sporazum za mir u Bosni i Hercegovini iz 1995., posebno njegov Aneks 7., kao i važeće bilateralne sporazume;uzimajući u obzir Program povratka i zbrinjavanja prognanika, izbjeglica i raseljenih osoba - Republika Hrvatska, 1998.godina; Sporazum o suradnji buduće Vlade RH i zastupnika Samostalne demokratske srpske stranke u Hrvatskom saboru,2003. godine, Strategiju Bosne i Hercegovine za provedbu Aneksa 7. Dejtonskog mirovnog sporazuma (BiH, 2002. godina), Nacionalnu strategiju za rešavanje pitanja izbeglih i interno raseljenih lica (Srbija, 2002. godina) i Nacionalnu strategiju za trajno rješenje problema izbjeglica i interno raseljenih lica (Crna Gora, 2005. – 2007. godine);uzimajući u obzir što je postignuto do današnjeg dana na ostvarenju povratka izbjeglica među ovim zemljama, kao i da je uzajamna operativna saradnja potrebna za dovršenje preostalih zadataka u procesu povratka i u potpunosti svjesni da sve izbjeglice uživaju pravo na siguran i dostojanstven povratak;potvrđujući da sve izbjeglice imaju puno i neotuđivo pravo na pojedinačne odluke o zemlji stalnog boravka, te odlučni preduzeti sve nužne državne i administrativne mjere kako bi se omogućilo ostvarenje tih pojedinačnih odluka i osiguralo
pravedno rješenje pitanja izbjeglica između ovih zemalja, dogovorili su se kako slijedi:

Do kraja 2006. godine, na osnovu programa naših zemalja, obavezujemo u rješavanju pitanja izbjeglica i raseljenog stanovništva, omogućiti proces povratka ili lokalne integracije u našim zemljama, na nediskriminacijskoj osnovi ina osnovu njihove pojedinačne odluke, pružajući pomoć i podršku, u saradnji s UNHCR-om, EU i OSCE-om; Pristup pripadajućim pravima,
uključujući smještaj, osigurat će se na pošten i transparentan način, a svi socijalni,pravni, proceduralni ili neki drugi uslovi za provedbu navedenog, bit će ispunjeni u duhu ove deklaracije;Ne umanjujući ni na koji način prednost prava na povratak, izbjeglicama koji izaberu trajno nastanjenje u zemlji gdje sada žive, zemlja domaćin pružit će mogućnost lokalne integracije u skladu sa domaćim zakonodavstvom; UNHCR, kao i EU i OSCE, pozvani su da pomognu našim vladama u procesu povratka i lokalne integracije, te da angažuju finansijske i druge oblike pomoći i podrške međunarodne zajednice; Izbjeglice će po svom povratku ili lokalnoj integraciji uživati ista prava i
obaveze kao svi ostali stanovnici/građani,na nediskriminacijskoj osnovi; Gore navedena načela i ciljevi, bit će osnov za izradu pojedinačnih planova aktivnosti («Road Map») naših zemalja,tvoreći obuhvatan popis zadataka koji se moraju preduzeti i svaka će zemlja snositi pojedinačnu odgovornost za njihovo provođenje. Ti pojedinačni planovi aktivnosti objedinit će se u jednu zajedničku provedbenu matricu; Svaka zemlja pripremit će u roku od tri mjeseca svoj plan aktivnosti. U tom vremenskom okviru UNHCR pozvan je da pomogne u izradi odgovarajućih baza podataka; Obavezujemo se imenovati svoje predstavnike iz nadležnih ministarstava, odnosno drugih
nadležnih tijela i pozvati UNHCR, kao i EU i OSCE, da također imenuju svoje predstavnike u stručnoj radnoj skupini. Stručna radna skupina sastajat će se najmanje četiri puta godišnje kako bi:
• objedinila pojedinačne planove odvijanja aktivnosti u zajedničku
provedbenu matricu;
• pregledala baze podataka iz tačke 7;
• preispitala preostale zadatke iz područja (i) programa repatrijacije i pristupa
pravima, (ii) privrednog razvoja na područjima povratka i lokalne integracije,
(iii) razmjene podataka o trajnim rješenjima, te (iv)mogućih pitanja lokalne
integracije kao što su, uz ostalo, problemi vezani uz socijalnu zaštitu ranjivih
skupina poput starijih osoba, medicinskih slučajeva, samohranih majki, itd.;
• pratila provedbu zajedničke provedbene matrice;
• pripremala ministarske sastanke koji će se održavati barem jednom
godišnje.
Ova je Deklaracija sastavljena u tri izvornika, Bosne i Hercegovine, Republike Hrvatske i Srbije i Crne Gore u Sarajevu, 31. januara 2005. godine

Dani (arhiva) br. 140: Gdje su pare (autor: Dzenana Karup-Drusko)

https://www.bhdani.ba/portal/arhiva-67-281/140/t405a.htm

Home · Novi broj · Arhiva
DANI home page
 Arhiva DANI 140

GDJE SU PARE?
U periodu 1997. i 1998. godine iz budzeta Sarajevskog kantona iscurili su milioni maraka koji su kao dugorocne ili kratkorocne pozajmice davani opcinama, bankama, preduzecima… Ali – ne samo u Sarajevskom kantonu. Medju duznicima su i Opcina Bugojno, Borac iz Travnika, Agrokomerc iz Velike Kladuse… Da prica bude kompletna, Sarajevski kanton je uzimao kredite od istih onih banaka kojima je davao pozajmice?! Transferi su obavljani pod budnim okom i uz potpis Mustafe Mujezinovica, prvo premijera potom guvernera Sarajevskog kantona. I danas Mujezinovic vedri i oblaci kako finansijama, tako iinteresima Kantona. Istina, s parama je stanje drasticno drugacije jer je vispreni guverner svome nasljedniku na premijerskoj stolici u amanet ostavio – dugove. Dani posjeduju Popis sredstava, obaveza i potrazivanja budzeta Kantona Sarajevo, koji je uradila strucna sluzba zakljucno sa 31. decembrom 1999. godine. Dugovanje kantonalnog budzeta trenutno je vise od 45 miliona maraka, potrazivanja su takodjer enormna – no, najveci je problem sto malo ko vjeruje da ce procerdane pare Sarajevskog kantona ikada biti vracene. I ima jos nesto, bosanska poslastica zvana donacija – pare su dosle, a kako su potrosene... Guverner Kantona Sarajevo, nekadasnji premijer, odgovornost za novac pokusava prebaciti na svoga nasljednika i sadasnjeg premijera, no, Belkic je naslijedio dugove, a Mujezinovic nastavio prepoznatljivu SDA praksu: uoci svake sjednice Vlade sjeti se da ima stosta recisvojim ministrima

Pise: Dzenana Karup-Drusko
DRZAVA JE LOS DOMACIN

KOLIKO STANOVNICI SARAJEVSKOG KANTONA ZNAJUkuda idu njihove pare, koje se po raznim osnovama slijevaju u kantonalni budzet, dovoljno ilustrira tvrdnja nekolicine ministara u Kantonalnoj vladi koji kazu da ni oni pojma nemaju o velikom broju kredita, pozajmica, donacija… koje su prosle kroz kantonalne racune. Velika afera i sudjenje bivsem premijeru Vlade Tuzlansko–podrinjskog kantona, Hazimu Vikalu, dobrim dijelom je zasnovana upravo na pozajmicama i kreditima koje je nemilice davao. Proteklih godina, od 1997. naovamo, Sarajevski kanton je pojedinim opcinama, javnim preduzecima, drzavnim firmama, privatnim licima i inim korisnicima sirom Bosne i Hercegovine davao novac koji i danas potrazuje. Istovremeno, Kanton je uzimao kredite od raznih banaka, placajuci pritom visoke kamate. Vecinu jos uvijek placa. Kakav je odnos dugova Kantona i dugova Kantonu?
Dani raspolazu Popisom sredstava, obaveza i potrazivanja budzeta Kantona Sarajevo, koji je zakljucno sa 31. decembrom 1999. godine uradila ovlastena komisija. Konacni bilans bio je: 4.401.437,81 KM na ziroracunima ("Ne daj boze zemljotresa ili kakve nepogode", prokomentirao je jedan od 16 kantonalnih ministara koji su na ruke dobili ovaj popis), ukupna potrazivanja 25.474.891,23, a ukupne obaveze 29.855.657,49 KM, plus ino–krediti u iznosu od 16.010.192,99 KM.
Guverner sve zna
Na prvi pogled bi se moglo reci da situacija i nije strasna: plus––minus nekoliko miliona. No, pazljivom analizom, koju su za sebe sacinili neki kantonalni ministri, dosli su, kako su izjavili za Dane, do zakljucaka da su mnogi milioni davani olako, po preporukama i zarad dobrih odnosa pojedinih mocnika. Jedini koji zna sve o tokovima kantonalnog novca je guverner Mustafa Mujezinovic, bar tako tvrde ministri sa kojima smo kontaktirali, jer je on, u vrijeme kad je novac podijeljen, bio predsjednik Vlade Kantona. Potvrda za njihove rijeci jeste cinjenica da su oni na sadasnje funkcije dosli u januaru prosle godine, a do tada su vec pale milionske pozajmice i zaduzenja.
Skupstina je u vise navrata pokusala reagirati: u proljece prosle godine, na jednoj od sjednica, poslanici su insistirali na naplati pozajmica po svaku cijenu – cak i uz blokiranje racuna pojedinim preduzecima. Na zahtjev premijera Vlade Beriza Belkica, tada je dogovoreno da se od tada nijedna marka iz kantonalnog budzeta ne daje u obliku kredita. Vec na narednoj sjednici reakcije poslanika u Skupstini bile su znatno blaze. Predlozeno je da se hitno iznadju sto bezbolniji nacini za naplatu dugova kako ne bi, objasnili su neki od onih koji su stali za govornicu, doslo do socijalnih nemira. To su obrazlagali brojem zaposlenih u pojedinim firmama – duznicama.
Kanton Sarajevo, samo na ime pozajmica koje je davao pojedinim preduzecima kao podsticaj za proizvodnju, trenutno potrazuje oko jedanaest i po miliona maraka. Situacija po kantonalni budzet vise je no slozena, jer neka od preduzeca u medjuvremenu su potpuno prestala sa radom, druga su pred privatizacijom, a trecima su blokirani racuni.
No, dok se imalo, iz Kantona se dijelilo: Energoinvest – Specijalne armature 450.000 KM, Energoinvest Livnica milion maraka, Energoinvest ELOP milion maraka, UNIS Lasta 994.500, UPI P.D. Butmir 1.652.000, Kras 216.399, Milkos 576.000, Agrokomerc (treba li naglasavati da ovo nije firma iz Sarajevskog kantona?) 1.036.345, Alhos 500.000, Sarajevo Publishing 479.167, Gumitehnika 300.000, Ingrap Hadzici 465.000, Mercato 91.400, Modna konfekcija 500.957, Bjelasnica Hadzici 440.000, Prvi 15. april 300.000, Borac Travnik 231.032 (takodjer van Sarajevskog kantona), Kljuc 141.685, UNIS P.S.C. 500.000, UPI T.P.D.C. 450.000 i dugorocna pozajmica UPI P.D. Butmir 200.000 KM.
Nakon prebacivanja ovih iznosa (neki su bili i puno veci, ali su u medjuvremenu djelomicno vraceni) uslijedile su raznorazne kompenzacije izmedju pomenutih preduzeca, nadleznih ministarstava i Kantona. Situacija se savrseno zapetljala jer se ispostavilo da duznici nemaju novac koji su dugovali. Ovdje treba naglasiti da su direktori prilikom potpisivanja ugovora o kreditima kao pokrice davali akceptne naloge. Upravo je u toku sudjenje velikom broju direktora privatnih i drustvenih preduzeca koji su uzeli kredite iz SAB banke, kao pokrice dali akceptne naloge i, kad se ispostavilo da ne mogu vratiti posudjeni novac, zavrsili su na sudu. U prvim zavrsenim slucajevima izrecene su visegodisnje zatvorske kazne.
U cemu je razlika izmedju SAB banke i Kantona? Kanton ce svoj novac naplatiti, bar tako se planira, nakon privatizacije firmi koje im duguju. Mogucnosti za to su realne, ali onda se postavlja pitanje odgovornosti pojedinih direktora koji su do kraja upropastili svoje firme, a onda se jednostavno povukli sa funkcija. Ili, s druge strane, pitanje odgovornosti onih koji su im dali na raspolaganje velike kolicine novca koje su uspjeli samo – potrositi. Vise no ilustrativan je primjer D.D. Gumitehnike, kojoj je Kanton dao 300.000 KM. Ovo preduzece trenutno ne radi. Racun im je blokiran od marta 1999. godine zbog dugovanja prema SAB i Market banci, a njihova ukupna dugovanja su oko 650.000 maraka. Sve obaveze za podignute kredite u ime preduzeca potpisivao je sad vec bivsi direktor Hajrudin Breovic, koji je pored svega ovoga prodao i dio opreme za protektiranje guma koja je bila vlasnistvo firme. Program privatizacije je uradjen, predat Agenciji za privatizaciju, ali nema zainteresiranih kupaca.
Naplata u zivoj stoci
Najveci duznik Kantonu, od svih preduzeca, jeste Energoinvest, koji je, kroz Specijalne armature, ELOP i Livnicu, ukupno dobio oko dva i po miliona maraka. Dug treba posmatrati u jednoj cjelini jer Energoinvest zvanicno nije podijeljen na odvojene firme, a i sve kreditne ugovore potpisao je jedan covjek – Edib Bukvic, koji nije vise na celu Energoinvesta, vec je bosanskohercegovacki ambasador u Indoneziji. Zasluzan kadar.
Trenutna situacija u Energoinvestu izgleda ovako: ELOP preko godinu dana nije imao konkretnog ugovora o poslu, tako da ne postoje realne sanse da vrate milion maraka koje su dobili. Njihovo dugovanje ce, po zakljucku nadleznih u Kantonu, morati rijesiti Energoinvest. Ali, kako? Ni Bukvicev nasljednik Nedzad Brankovic ne pokazuje narocite afinitete ka svome poslu, barem kada je rijec o znacajnijem oporavku i pokretanju proizvodnje u nekadasnjem gigantu. Upuceni tvrde da je ovaj, inace poznati kadar koji preferira Izetbegoviceve kriterije o poslusnosti ispred strucnosti, konacno rijesio da svoje dobro vladanje naplati mjestom Prvog u firmi u kojoj je dovoljno ne mijesati se u svoj posao. Pominje se Elektroprivreda BiH, no, sve u svemu, kadrovska kombinatorika mu je daleko preca od Energoinvestovih dugova. Ni Specijalne armature nisu u sjajnoj situaciji: proizvode uredjaje za busenje nafte, a zasad jos uvijek nemaju ugovorenog posla iako su, kako njihov direktor Zeljko Ilic tvrdi, dobili certifikat americke organizacije koji je uslov pojavljivanja na medjunarodnim tenderima. Prognozira da ce u naredne dvije godine stati na svoje noge. Ne treba sumnjati da je ove cinjenice znao i guverner Mujezinovic kad je potpisivao ugovore o kreditima sa Bukvicem.
UPI P.D. Butmir je samo jos jedno preduzece u koje je Kanton ulagao. Njihov direktor Lutvo Memic izjavio je da ne moze izmiriti obaveze prema Kantonu jer njima duguje Milkos, koji im ne placa isporuceno mlijeko. Mala napomena: Milkosu je, navodno, vise od godinu dana blokiran racun, no oni jos uvijek rade, ali tako da od narucioca uzimaju novac u kesu odmah po isporuci?! Azem Kaljanac, direktor Milkosa, rekao je na jednom sastanku u Kantonu da oni dug ne mogu vratiti jer je firma prezaduzena, ali joj je ukupna vrijednost 14 miliona, od cega je drzavno 12 posto, a ima zainteresiranih da ih kupe. Kanton je presudio: preduzeti sve da se Milkos sto prije privatizuje, a od P.D. Butmira izuzeti zivu stoku koja bi postala dio robnih rezervi Kantona i, naravno, dati je njima na cuvanje i odrzavanje.
Mnoga su preduzeca na ime duga Kantonu ponudila kompenzacije. Medju njima je i Alhos. Dogovoreno je da se odredjena kolicina robe koja je stajala po Alhosovim magacinima podijeli izbjeglicama. Tako je i ucinjeno, jer poznato je da se njihova roba, zbog loseg dizajna i niskog kvaliteta, slabo prodaje, te bi se tesko nasao neki kupac naveliko, osim Kantona. No, zlobnici tvrde da Alhos umije kad hoce, narocito kad treba oblaciti funkcionere?!
K'o fol kratkorocno
U Popisu je medju dugorocnim i "potrazivanje po osnovu pozajmica demobilisanim borcima", koje iznose vise od devet miliona maraka. O cemu se radi: o jos jednom "uspjesnom" potezu odgovornih iz Kantona? Pomenuti iznos dali su u kesu, bar tako pise, odredjenim bankama koje su dijelile kredite "demobilisanim borcima": Central profit banka d.d. Sarajevo 4.646.194,90 KM; Hipotekarna banka d.d. Sarajevo 1.413.274,34; Market banka d.d. Sarajevo 2.736.795,11; Ljubljanska banka d.d. Sarajevo 224.256,83; Union banka d.d. Sarajevo 46.281,25; Privredna banka d.d. Sarajevo 5.381,24 KM. Svaki demobilisani borac koji je na ovaj nacin pokusavao dobiti kredit dobro zna koliko su bile visoke kamate i kako su mu trebale dobre veze da do ovih kredita uopce dodje. I nije istina da su krediti davani samo demobilisanim borcima, svako ko je imao dovoljno "jaku stelu" po ovom osnovu je mogao uzimati kredit od vecine pomenutih banaka. Od upucenog izvora, bliskog Vladi Kantona, saznali smo i ovo: kredite su uzeli i brojni taksisti (ne ulazimo u to da li su ili ne demobilisani borci), kupili automobile, nisu vratili ono sto su duzni i sad nude – certifikate.
Posebno zanimljiva stavka u Popisu su pozajmice za stambene kredite, koje su, kako tvrde nasi izvori iz Kantona, dobili samo oni sa "jakim preporukama" jer su stanovi kupovani u najelitnijim zgradama. Za stanove je ukupno Kanton dao oko dva i po miliona. Spisak onih koji su na ovaj nacin kupili stan, adaptirali postojeci, obnovili kucu da bi se u nju mogli vratiti i napustiti okupirani stan, pa to nisu ucinili, strogo je cuvana kantonalna tajna. Tako nam rekose ministri koji nisu zaduzeni za "stambena pitanja". Ipak, u jedno su sigurni: Mujezinovc zna.
A po tom osnovu novci su dati na sljedece adrese: Central profit banka 935.118,65 KM; Hipotekarna banka 204.671,95; Market banka 263.020,92; Ljubljanska banka 272.743,57; Union banka 55.212,47; Privredna banka 132.704,65; Postanska banka 54.456,82; UPI banka 308.848,42; Universal banka 142.673,49 i BH Banka 15.000,00 KM.
Pored svih pobrojanih dugorocnih potrazivanja, Kanton, za utjehu, ima i kratkorocna, samo su neka od njih zbog duzine dugovanja u medjuvremenu postala jos dugorocnija. Medju takvima je Opcina Bugojno, kojoj je iz budzeta dato milion maraka, Sarajevogasu 796.782, Toplanama 276.987, te potrazivanja po osnovu depozita kod poslovnih banaka – UPI banka 420.000.
Ministarstva jedu pare
Toliko o potrazivanjima. U drugom dijelu Popisa govori se jedino i iskljucivo o obavezama Kantona, koje ukupno iznose preko 45 miliona maraka. Samo po ino–kreditima Kanton ima dugorocna dugovanja u iznosu od 16.010.192,99 KM. A uzimalo se: malezijski kredit za rekonstrukciju stambenog fonda putem Bor–banke 1.493.959,64; od Vlade Kraljevine Belgije za projekt firme Schreder 873.000,00; od Svjetske banke za rekonstrukciju kanalizacione mreze 4.439.150,64; od Comeleca za javnu rasvjetu 666.668,00; od Siemensa za kardio–hirursku opremu 4.517.414,71 i od kuvajtskog kredita za Sokolovice 4.020.000 KM.
U odnosu na ove, kratkorocni krediti su sitnica – 5.700.000, a uzimani su od banaka kojima je Kanton, svojevremeno, davao pozajmice: Central profit banka, kojoj Kanton duguje milion i po maraka, UPI banci isti iznos, Market banci 2.200.000 i Union banci 500.000 KM. Osim banaka tu je i kratkorocna pozajmica od Zavoda za izgradnju Kantona, kome Kanton duguje 700.000 maraka, a novac je od rente kojom Zavod raspolaze, bar tako pise na papiru. Pominju se i "obaveze po namjenskoj donaciji" iz Turske, zajednice gradova Italije, Norveske, Barcelone… Za neke od ovih donacija ministri Vlade sa kojima smo kontaktirali nisu ni culi, a kamoli da znaju kako su utrosene. Jedan od njih siguran je da, recimo, u prosloj godini o njima nisu nikad zajednicki raspravljali, a, takodjer, nisu im poznati ni racuni na koje su pohranjivane ove pare.
No, pored svega ovoga pobrojanog, najvece obaveze budzeta su ipak prema organima Kantona, odnosno pojedinim ministarstvima. Iznose preko 23 miliona. Naravno, to se ne odnosi na place zaposlenih, koje su redovne. Interesantna su obrazlozenja pojedinih ministarstava za sta su sve potrosili novce ili im tek trebaju. Poreznicima Sarajevskog kantona bit ce zanimljivo za sta se sve trose njihove pare i kome se daju. Navest cemo samo ilustrativne primjere do kojih smo dosli:
– Ministarstvo prometa i komunikacija od Kantona potrazuje 2.940.493,44 KM, pored ostalog i za elektricnu energiju koju potrose semafori i parkomati. Svako ko parkira svoj automobil, dakle, osim sto ubaci novac u automat, od poreza koji daje za Kanton placa struju na koju taj automat radi. Ali, sta sa onima koji nemaju automobile? I oni placaju za parkomate. Sa semaforima je posebna prica. Svaki vozac koji se usudi proci kad je zuto, odnosno crveno svjetlo, zna kako su rigorozne kazne. Kome onda ide novac iz parkomata i od kazni?
– Ministarstvo prostornog uredjenja i komunalnih poslova medju svojim potrazivanjima od 3.265.216,08 KM ima i troskove na ime hotelskih usluga "Holiday Innu" i "Bosnia hotelima".
– Ministarstvo privrede potrazuje 580.453,00 a pored ostalog finansira i pojedine clanove upravnih odbora!? Uspjeli smo saznati kako: naime, neka preduzeca koja su pred stecajem ne mogu placati svoje uvazene clanove upravnih odbora, probrane po oprobanom SDA receptu obezbjedjenja sto vise redovnih primanja za svoje zasluzne kadrove. S druge strane, da bi krenula privatizacija, mora prvo postojati projekt odobren od strane upravnih odbora. Kako neki clanovi ne primaju plate, odbijaju da potpisu. Nadjeno je rjesenje: placa ih ovo ministarstvo, a novac, naravno, ide iz budzeta.
– Ministarstvo kulture i sporta trazi svega 414.418,00 maraka, ali zato su njihovi troskovi najrazlicitiji: koristenje fitnes kabineta KK "Bosna"; za obiljezavanje 50–godisnjice Drustva bibliotekara BiH dali su 300 maraka, a za obiljezavanje 20–godisnjice rada primadone Amile Baksic Ministarstvo je izdvojilo 20.000 maraka. Takodjer treba znati da se preko ovog ministarstva placaju dvorane za treninge Kosarkaskog kluba "Bosna" kao i njihovo najuze rukovodstvo. Naravno, najznacajnija stavka ovog ministarstva su veleljepneBascarsijske noci, koje su, naravno, na vrijeme placene.
– Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice za svoj rad treba jos 2.526.365,15. Od toga veliki je dio otisao za subvencije po raznim osnovama, potom za humanitarni hljeb, troskove prihvatilista za beskucnike. Ali, ovo je Ministarstvo uspjelo i inovirati svoj rad: cim je Omer Behmenpreuzeo fotelju u Udruzenju gradjana "Mladi Muslimani" i nameracio predloziti onaj svoj cuveni zakon o naplati dusevne boli, iz kase Ministarstva za rad i socijalnu politiku pozurili su da zbrinu ovu tako potrebnu instituciju sa nepunih 10.000 KM?! Toliko ministar potpisuje bez suglasnosti Vlade.
– Ministarstvo obrazovanja, nauke i informisanja ima dug spisak svojih potrazivanja, a sveukupno preko cetiri miliona maraka. Troskovi su razliciti, ali su najzanimljivija finansiranja i sufinansiranja postdiplomskih studija i doktorskih disertacija, od kojih neke vrijede i 40.000 maraka?! Tu je, naravno, i usavrsavanje prijeko potrebnih kadrova u Islamskoj zajednici, do hiljada maraka namijenjenih za nabavku kompjuterske opreme za Islamsku zajednicu, odnosno PreporodSvjetlo rijeci, NIP Reviju PRESS, NIP Oslobodjenje, Studio 99, otkupljivanje knjiga samo pojedinih autora, stampanje knjige Mustafe Spahica, pomoc Islamskoj zajednici za pokretanje casopisa Muallim, 350.000 maraka za sanaciju hotela "Nacional", Islamskoj zajednici za nabavku opreme za El kalem
– Ministarstvo obnove, razvoja i zastite covjekove okoline potrazuje 860.530,21 maraka, koje, izmedju ostalog, duguje Zavodu za planiranje 42.807 maraka za vodic i licnu kartu Sarajeva te Elektrodistribuciji 66.000 maraka za izmjenu kablova na Mostu Suade Dilberovic.
– Ministarstvo stambenih poslova potrazuje 1.601.172,00 a samo jednom organu uprave na ime sanacije i adaptacije mora isplatiti milion maraka.
– Ministarstvo za boracka pitanja treba 1.666.521,93 ali su pored ostalih troskova naveli i 150 maraka za naocale demobilisanom borcu i to u Zenici, nekoliko adaptacija i popravki kuca.
Ima li Dahic posla
Popis sredstava obaveza i potrazivanja budzeta Kantona Sarajevonapravljen je, valjda, s ciljem da se kaze, pojasni, objasni i obrazlozi gdje su pare iz budzeta. Cinjenica je da se nakon svega pojavljuje najvise pitanja: zasto je pojedinim firmama Kanton davao milionske pozajmice iako se u startu znalo da ih nece moci vratiti; zbog cega je novac posudjivan drugim kantonima; zasto su davani krediti bankama, a onda uzimane pozajamice ne samo od banaka vec i od Zavoda za izgradnju, koji je, usput receno, na kantonalnom budzetu; kome su davani krediti za stanove; koliko je tek novca podijeljeno sa pokricem a koliko bez pokrica; sta je sve stalo u racune i isplate; otkud tolika koincidencija da kredite i pozajmice iz Sarajeva odu u one opcine koje se smatraju visim bosnjackim interesima…
Osim pitanja tu je, naravno, i odgovornost. Na prvom mjestu, guvernera Mustafe Mujezinovica, kome Stranka demokratske akcije iz mandata u mandat uzastopno daje povjerenje i podrsku, a koji je – barem tako u Popisupise – ionako zaduzenu i opterecenu sarajevsku privredu jos vise u crno zavio dijeleci i pomazuci i ostale kantone. Bez mrvice lokalpatriotizma, ostaje pitanje: je li se to Mujezinovic namjerava kandidirati za neku drzavnu funkciju pa kupuje glasove ili je pak i Mujezinovic tek jedan od onih SDA pulena poznatih po petici iz vladanja? Pomenuli smo na pocetku teksta da zbog slicnih stvari Hazim Vikalo sjedi na optuzenickoj klupi. Gdje su ti antikorupcioni timovi? Ima li za njih posla u Sarajevskom kantonu? Kada ce Finansijska policija, MUP, tuzilastvo i pravosudje reagirati, ili je sve vecoprano u papirima? Hoce li barem Mustafa Mujezinovic izaci pred Skupstinu da podnese izvjestaj o tokovima novca u Kantonu, po cijenu da nakon toga iz sale izadje sa Ismetom Dahicem?
Naravno, Dani su sva ova pitanja zeljeli postaviti neposrednim akterima i izvrsiocima odluka u Kantonu: guverneru Mustafi Mujezinovicu i premijeru Vlade Berizu Belkicu, koji je biranim rijecima prokomentirao da su krediti koji su davani bankama po osnovu pozajmica demobilisanim borcima bili projekt koji su predlozila nadlezna ministarstva, a Vlada usvojila. Formirana je i Kreditna komisija, na cijem celu je Harun Imamovic, sadasnji ministar za boracka pitanja. Komisija i dalje postoji jer prati realizaciju kredita. Ideja je, smatra premijer, bila dobra, jer je demobilisanim borcima davala mogucnost da, na osnovu poslovnih ideja koje su imali, uzmu kredite uz povoljne kamate i pokrenu posao gdje se moglo zaposliti jos ljudi. Prosle su najbolje ideje, a Kanton je za 893 ponude dao 13.905.980 maraka i zaposleno je 1.440 radnika. Za premijera je ovo uspjeh, ali napominje da se radi samo o jednom dijelu populacije koja je to mogla iskoristiti, a i dalje je na hiljade nezaposlenih boraca, ili su na cekanju, i mora im se pomoci pokretanjem vecih preduzeca. U ovom projektu banke su bile samo serviseri zbog svoje strucnosti u kreditiranju i njihovih infrastruktura. Bivsi borci su bankama kao garant davali svoje vojne knjizice, a takodjer su pod hipoteku stavili i imovinu kojom su raspolagali. Kanton jos nije donio odluku hoce li neisplaceni krediti biti pokriveni certifikatima.
Direktori moraju odgovarati
Krediti koji su davani preduzecima bili su odredjeni s ciljem da se pokrene proizvodnja i zaposljavanje novih radnika. Novac je isao firmama koje su donijele programe i ideje, no kako projekti nisu dali odredjene rezultate – sta ce sada biti? Premijer odgovara: "Postoji moralna i svaka druga odgovornost onih koji su radili projekte, upravnih odbora i direktora. Ne mogu ja kriviti Energoinvest sto je trazio kredit. Kanton je dao kredit, mi smo dali. A ako nije realiziran, moraju odgovarati oni koji su napravili projekt. Naravno, nisu krivi radnici. Nedzad Brankovic, sadasnji direktor Energoinvesta, ako nije ucestvovao u izradi projekta, mora obezbijediti odgovornost onih koji su ga ponudili Upravnom odboru, koji je i stao iza njega."
A odgovornost ostalih direktora koji su zaduzivali firme, a poslije ih napustali kad nestane novca? "Odgovornost postoji, nebitno da li je to Edib Bukvic ispred Energoinvesta, Kemo Hujic, direktor Alhosa, Esad Luckin, direktor Laste, Azem Kaljanac, direktor Milkosa, Lutvo Memic, direktor P.D. Butmir… Ima da odgovaraju pred radnicima, a preko Upravnog odbora drzavi. Upravni odbor, primjera radi, Alhosa, prvo treba da smijeni Kemu Hujica, koji je predlozio projekt, Ministarstvo privrede treba da smijeni Upravni odbor Alhosa, koji je prihvatio ideju i elaborat, a ja bih trebao da odgovaram sto kredit nije vracen. Jucer sam razgovarao sa predstavnicima sindikata jedne firme i prvi put za ove tri godine cuo sam jednog direktora da kaze da se povlaci jer ne moze pomoci svojim radnicima. Ne treba bjezati od odgovornosti. Treba ljudima reci o cemu se radi. Niko ne ocekuje da se nesto promijeni preko noci, ali ljudi ocekuju barem perspektivu, ili samo nadu." Za novac koji je u obliku kredita i pozajmica otisao van Sarajeva, premijer kratko komentira: "Mislim da je bilo pogresno", i naglasava da ce se insistirati na povratu novca od tih duznika.
Najvise se dijelilo 1997. godine, a 1999. Kanton je dosao u situaciju da mora pozajmljivati. Krediti su uzeti od banaka uz kamate od oko 10 posto (krediti koje je Kanton davao imale su kamatu sedam posto), ali plate su dijeljene zdravstvu, skolstvu, policiji…, a dio i za Armiju. Finansiranje pojedinih medija Belkic komentira: "I ja se pitam zasto se ne daju pare TV Hayatu, a daju Kantonalnoj televiziji? Ja licno ne bih imao nista protiv da se daje novac Slobodnoj Bosni ili Danima u obliku kratkorocne pomoci. Finansiranje stampe bi trebalo ici strucno, da se vidi sta je nama drustveno korisno."
Ko je ispred Kantona potpisivao ugovore o kreditima? Belkic kaze: "Tadasnji premijer Vlade." A ko je bio premijer? "Pa, sadasnji guverner."
Mujezinovic nece da govori
Ovo je prva verzija intervjua sa premijerom Belkicem, napravljena u utorak, prvog februara ove godine. Autoru se desilo ono najgore sto novinara moze snaci u ovakvim prilikama – zakazao je diktafon. Profesionalna odgovornost nalaze samo jedno rjesenje: ponovni poziv u kabinet premijera, izvinjenje i molba za autorizaciju. U prvi mah, Belkic odbija autorizaciju, isticuci svoje povjerenje u novinare, no, uvazavajuzi maler sa diktafonom, zakazuje ponovni susret. U kracem razgovoru, premijer ima jednu molbu: "Mozete li izbjeci posljednja dva pitanja u ovom obliku: upadljiva su i citalac ce steci dojam da zelim nekoga optuzivati, sto mi nije ni na kraj pameti. Mozete li preinaciti moj odgovor – zOdluke o kreditima je donosila Vlada i u ime Vlade je potpisivao tadasnji premijer.'"
Naravno, u isto vrijeme kada smo se obratili premijeru Belkicu prvi put, trazili smo razgovor i sa guvernerom Mujezinovicem. Dok premijer susretljivo odgovara da nema sta da krije od javnosti, Lamija Bojadzic, sef pres––sluzbe u Kantonu, u vrijeme kada se po drugi put zavrsava razgovor sa Belkicem, uspijeva da sroci guvernerov odgovor: "Guverner Mujezinovic smatra da nema potrebe da razgovara sa vama na temu koju ste trazili i rekao vam je da je za budzet nadlezan Beriz Belkic i da sa njim razgovarate." Novinarsko insistiranje na cinjenici da je guverner u vrijeme svog mandata premijera Kantonalne vlade zapravo i podijelio sve iz budzeta sto se podijeliti dalo, umililo je guvernerovu saradnicu na kratak susret. Oci u oci s novinarom – naravno, ne guverner, vec Lamija Bojadzic. Nakon kraceg razgovora u njenoj kancelariji, za sagovornika predlaze Kemu Kozarica, koji je donedavno bio ministar finansija, a tu duznost je obavljao od osnivanja Kantona. (Kemo Kozaric je, u ovom casu, na funkciji jednog od viceguvernera Central banke i zaduzen je za analize, statistiku i razvoj.) Potom, guvernerova saradnica za medije odlazi guverneru da provjeri hoce li on ipak pristati na razgovor ili ce pozvati Kozarica?! Nakon poduzeg izbivanja (posve dovoljnog za intervju), stize guvernerova poruka: "To sto vas zanima je iskljuciva nadleznost premijera Belkica, koji je bio duzan da u prosloj godini vrati te kredite!"
Uz slijeganje ramena, novinaru ne preostaje nista drugo do da ipak priupita premijera zna li i on da je sve njegova odgovornost?! Kad me je treci put toga dana ugledao na svojim vratima, Beriz Belkic se vjerovatno spremio da otvoreno posumnja u tehnicku opremljenost Dana. No, osmijeh s njegovog lica je nestao kad sam mu objasnila razlog svoje posjete. Vidno potresen, premijer je zamolio da ponovim Mujezinovicevu izjavu, a onda zatrazio da je jos jednom procitam! Nazvao je Lamiju Bojadzic i zatrazio od nje objasnjenje. Odgovor je izazvao jos vece sivilo na njegovom licu. Pozvao je, potom, guvernera Mustafu Mujezinovica i, jos uvijek ne vjerujuci, od njega zatrazio objasnjenje za izjavu koju je posredstvom svoje suradnice dao za nas magazin. Iako vidno potresen, Belkic se nastojao kontrolirati. Nije uspio sakriti poigravanje cigarete u ruci, ali je uspio izustiti: "Ja se ne zelim prepucavati preko novina, to nije moj nivo. No, ako vam uistinu trebaju dodatne informacije, spreman sam govoriti o radu Vlade."

BERIZ BELKIC, PREMIJER VLADE SARAJEVSKOG KANTONA
DRZAVA JE LOS DOMACIN
DANI: Sta je Vlada uradila kako bi naplatila potrazivanja Kantona?
BELKIC: Nasi pokusaji da zakonom predvidjenim nacinima, blokadom racuna ili podnosenjem tuzbi, naplatimo pare, propali su, i to iz sljedecih razloga: prvo, nije bilo priliva para na racunima duznika, jer su totalno neaktivni, i, drugo, blokada je onemogucavala i onu malu solventnost koja je tim preduzecima omogucavala isplatu plata. Zaustavili smo taj metod i ja sam, zajedno sa ministrom finansija i privrede, cijeli decembar razgovarao, pregovarao, prijetio... Uspjeli smo sa Alhosom preko Ministarstva za socijalna pitanja kompenzirati 500.000 njihovog duga; sa Sarajevo Publishingom smo rijesili 72.000 maraka kompenzirajuci to dijelom njihove literature koja se uklapala u potrebe Ministarstva obrazovanja – on je nudio 500.000 knjiga, ali mi nismo uzeli ono sto se nije uklapalo u nastavne planove i programe; sa P.D. Butmirom smo rijesili 42.000 maraka, uzimajuci dio njihove imovine u robne rezerve; sa Modnom konfekcijom smo napravili trojno rjesenje: Ministarstvo odbrane Federacije BiH, Kanton i Modna konfekcija. O svemu smo informisali Vladu i dogovoreno je da nastavimo jer imamo ideje. Sa Energoinvestom cemo, najvjerovatnije, pokusati vratiti dugovanja, ili kroz postojecu imovinu koju imaju ili nakon privatizacije. Vec tokom februara cemo pokusati iznaci rjesenja sa jos nekim preduzecima, ali nakon toga idu tuzbe bez obzira sta se bude desavalo.
DANI: Zasto dosad nije bilo tuzbi?
BELKIC: Isle su, ali nije bilo efekata. Mislili smo da cemo ovako rijesiti probleme.
DANI: Jeste li tuzili Opcinu Bugojno zbog milion maraka koje duguje Kantonu?
BELKIC: Ne. Moja greska. Medjutim, upucene su im opomene pred tuzbe i dobili smo i garancije za vracanje i akceptne naloge od njih. Ova vlada ce rijesiti Bugojno. Rijesit cemo mi i ostala dugovanja, i ja garantujem da se iz budzeta vise nikad nista nece dati bez znanja Skupstine.
DANI: Koliko je Kanton kostao kvadratni metar poslovnog prostora koji ste kroz kompenzaciju preuzeli od Agrokomerca?
BELKIC: Nakon odluke Vlade da se ide u tu kompenzaciju, ja sam, posto sam trebao potpisati taj ugovor, odbio to uciniti dok ne dobijem misljenje o ugovoru od kantonalnog pravobranioca i strucnu procjenu vrijednosti tog prostora koji se nalazi na Bascarsiji. Cak sam trazio da se pribavi dokumentacija kojom se dokazuje da je to vlasnistvo Agrokomerca i da imaju gradjevinsku dozvolu. Cijena koja je bila u prvobitnom ugovoru i procjena sudskog vjestaka su bile vrlo blizu. Ja mislim da sada mogu potpisati taj ugovor i Kanton ce postati vlasnik tih objekata. Procijenjena vrijednost je 392.175, i na taj nacin cemo rijesiti dio Agrokomercovog duga. Oni imaju jos neke imovine u Sarajevu, pa cemo na taj nacin pokusati rijesiti jos dio dugovanja. Nazalost, ja sam prisiljen da radim ovakve stvari jer imam odgovornost da pare vratim drzavi.
DANI: Znate li zasto je Agrokomercu bilo odobreno milion i po maraka iz budzeta Kantona Sarajevo?
BELKIC: Nisu sve dobili, realizovano je milion i trideset sest hiljada, a mi smo zaustavili dalju realizaciju kredita jer nismo imali vise novca. Bila je ideja da se ovdje kroz neka nasa preduzeca sa Agrokomercom pokrene proizvodnja. Pare su otisle u Krajinu.
DANI: Kako cete vratiti dug od preduzeca za koje u privatizaciji ne bude zainteresiranih kupaca?
BELKIC: Ima nekoliko metoda: javne aukcije, tenderi itd., a sve su to firme koje imaju neku imovinu. Imam informacije da je, recimo, Gumitehnika krenula. Promijenili su rukovodstvo i mozda ima sansi da i u ovoj godini pocnu vracati kredit.
DANI: Vracamo se na pitanje odgovornosti.
BELKIC: Sam cin primopredaja duznosti kod nas se obavlja na jedan vrlo neozbiljan nacin, neobavezan. Ja ne mislim da treba vrsiti inventure u smislu ko sta kome ostavlja, ali globalne, osnovne stvari, narocito sa stanovista finansija, moraju biti potpuno jasne. Dakle, odgovornost za naplatu kredita je apsolutno na ovoj Vladi i mi imamo odgovornost prema Skupstini. Poslanici ne pitaju ko je tada bio protiv, ko je dizao ruku i sta je mislio o tome. Oni hoce da se sredstva vrate i mislim da cemo mi to tokom ove godine uspjeti uraditi. Ne mogu da ne kazem da sam ja u nekoliko navrata govorio da je uspjesan kredit samo onaj koji se vraca i postize ciljeve za koje je uzet. Nisam bio optimista da ce drzavna preduzeca sa ovakvom strukturom, ovakvom vrstom menadzmenta i drzavom kao gazdom biti efikasna toliko da mogu vratiti kredite. Dakle, njihovi su menadzeri lose projekte ponudili. Napricano je da ce zaposliti sto–dvjesto radnika, da ce pokrenuti proces proizvodnje, a sada je ponovo pitanje odgovornosti. Stalno i ponovo se vracamo na to.
DANI: I ko ce u ovoj drzavi odgovarati za ovo o cemu govorite?
BELKIC: Evo, ja odgovaram.
DANI: Ne mozete Vi sami odgovarati jer niste potpisivali kredite i donosili projekte. Ko konkretno treba da odgovara sto para nema, a projekti su propali? Koga ce tuziti radnici Energoinvesta sto ce im se imovina sutra prodavati da bi se vratili dugovi preduzeca zbog necijih losih ideja?
BELKIC: Sve dok imamo sistem koji jeste, bit ce ovako. Na kraju ce u ovu vladu doci uposlenik Energoinvesta. Jer, onaj kaze: Upravni odbor je postavila Vlada, taj Upravni odbor je postavio direktora, to je vrzino kolo, zatvoreni krug. Lanac je Vlada – upravni odbori – direktori, a to su sve ljudi iz drzavne strukture, gdje se stalno pokrecu veze jednih s drugima. Direktor u Energoinvestu racuna: mi smo drzavni, drzava je nasa, Vlada je odgovorna... Pa i politicki kadrovi su tu, zasto i to ne reci? Ova drzava konacno mora shvatiti da mora izvrsiti tranziciju, da mora preci u kapitalizam, razvlastiti se imovine i da, po cijenu da hiljade ljudi ostanu bez posla, krenemo u privatni kapital. Ko sad pita tamo za nekog direktora? Covjeka nema. Kazu: dao ostavku i otisao. Nasi ljudi moraju shvatiti da smo mala siromasna zemlja koja je imala strasnu srecu da nakon agresije i tragedija koje su je zadesile medjunarodna zajednica u tako jednu malu zemlju, sa tako malim brojem ljudi, od Daytona naovamo, ulozi cetiri milijarde dolara. Sada su efekti takvi kakvi su.
DANI: Sta se moze uraditi?
BELKIC: Posmjenjivati nesposobne upravne odbore, posmjenjivati direktore, privatizovati preduzeca i dati ih onome ko ima pare i ko ima viziju i ideju sta ce s preduzecem.
DANI: A kad se smijene direktori, ko ce odgovarati za njihove poteze?
BELKIC: I kad zakonski odgovaraju, onda je milion okolnosti, pa jeste kriv, a o nije, bilo ovako, ili onako... Pravila igre se moraju u potpunosti promijeniti, a prava je odgovornost kad ti odgovaras za imovinu koja je tvoja. Ovo je drzavna imovina, ali je drzava los domacin, los pas cuvar. Ovo sto ja govorim nije napamet, svi se opredjeljuju za kapitalizam, iako, moram reci, nisam odusevljen ni kapitalizmom, ali on funkcionise, on se potvrdjuje.
Objavljeno u broju 140 DANA, 4. februar / veljaca 2000.

Povratak na vrh strane
  Na vrh
© Copyright Nezavisni magazin DANI, 2000.

FENA - September, 2004 (deployment of troops to Iraq, NATO membership, Srebrenica victims, IFAD)

090104 am
SA5203: 31.08.2004 09:14
MORNING SERVICE
SESSION OF THE COMMISSION FOR DEFENCE AND SECURITY POLICY
SARAJEVO, August 31 (FENA) – The Joint Commission for Defence and Security Policy and
Monitoring of Defence and Security Structures at State level on Tuesday considered the Bill on
participation of members of the BiH Armed Forces, state officials and other employees in
peacekeeping missions and other activities abroad.
The Acting Chair of the Commission, Bosko Siljegovic, told the press that codifying the final
proposal of the said law, which will regulate the matters on participation of BiH Armed Forces in
peacekeeping missions abroad, has been postponed for seven days.
- The Commission has suggested the working group, which comprises representatives of BiH
Defence and Security Ministries, to prepare the text of the bill that will also include the matter of
participation of police officials in peacekeeping operations, explained Siljegovic, expressing hope
that this law would be on the daily agenda of the next session of the BiH House of
Representatives, scheduled for September 7.
Deputy Chair of the Commission Sefik Dzaferovic said that today’s meeting also included
considering the Bill on the State Border Service (DGS) and the Bill on Monitoring and Controlling
State Border Crossings, which was proposed by BiH Council of Ministers.
The adoption of these laws, he said, is a commitment BiH has taken over within the 16 priority
conditions for opening the negotiations on Stabilization and Association with the EU.
According to the Commission Deputy Chair, Branko Zrno, the daily agenda of today’s session
also included the Report on occupied posts in the BiH Defence Ministry, which currently functions
at the level of 28 percent.
Noting that personnel occupancy in this ministry is a precondition for accessing Euro-Atlantic
integration, Zrno expressed hope that the situation in this field would be improved in the next
month.
In response to a journalist question on the grounds of which law BiH Presidency has issued the
Decision on deploying BiH soldiers to Iraq, i.e. whether they can be deployed to this country
without passing the said law, officials of the Commission said that BiH Presidency, in accordance
with the Law on Defence BiH, is authorized for making such a decision, and that “it would be
logical” to issue a relevant law before enforcing it, which would also treat the matters of
organizational and technical nature (the matters of withdrawing from the mission, eventual
compensations for damages, etc.).
(Fena) gk
----------------------------
FSA5206: 31.08.2004 09:19
MORNING SERVICE
REMAINS OF 20 VICTIMS FROM SREBRENICA DISCOVERED AT MASS GRAVE BLJECEVA
BRATUNAC/SARAJEVO, August 31 (FENA) – The experts for exhumations on Tuesday have
discovered the remains of some 20 victims from Srebrenica in the mass grave Bljeceva in

Municipality Bratunac. The bodies were not exhumed today because the works are still in
progress on opening the grave.
According to the Chief of Tuzla Department of the FBiH Commission on Missing Persons, Murat
Hurtic, the grave is over 20 metres deep, and approx. 4 metres wide.
(Fena) gk
----------------------------
FSA5208: 31.08.2004 09:35
MORNING SERVICE
MIKEREVIC MEETS IFAD DELEGATION
BANJA LUKA, August 31 (FENA) – RS Prime Minister Dragan Mikerevic and Minister of
Agriculture, Forestry and Water Economy Rodoljub Trkulja on Tuesday held talks with a
delegation of the International Fund for Agricultural Development (IFAD).
The Fund is currently crediting its third project in RS and BiH titled “Development of cattle-
breeding and rural financing”.
Director of the IFAD Sector for Near East, North Africa and South-east Europe Abdulmajed
Slama informed Prime Minister Mikerevic about the previous projects of IFAD in BiH, and
underlined the excellent cooperation this organization has with the RS Ministry of Agriculture,
Forestry and Water Economy in implementation of the mentioned ongoing project, was
announced by RS Government’s Bureau for Public Relations.
The IFAD delegation also briefed Mikerevic that the Fund, within this project, through the Italian
Government, has provided US$ 328.000 for supporting establishment of a network for collecting
milk and its products in the area of municipalities Rogatica, Kalinovik, Nevesinje and Berkovici.
Mikerevic underlined the significance of IFAD projects for improving the overall social situation in
BiH, and expressed hope that the Fund would continue investing in development of agriculture in
RS, which has substantial resources in this field.
(Fena) gk

----------------------------
FSA5207: 31.08.2004 09:25
MORNING SERVICE
REMAINS OF 56 VICTIMS DISCOVERED IN MASS GRAVE STARI KEVLJANI
PRIJEDOR/SARAJEVO, August 31 (FENA) – The remains of five victims were exhumed on
Tuesday from the mass grave Stari Kevljani in Municipality Prijedor, told Fena representative of
the FBiH Commission on Missing Persons Jasmin Odobasic.
Since August 13, when the exhumation at this location was launched, to date the remains of 56
victims have been exhumed. The experts have also discovered documents indicating that the
victims were inmates of detention camp Omarska.
The remains are being moved to the Sejkovaca hall in Sanski Most, where they will undergo
anthropological processing and autopsy. DNA analysis will be performed for all the bodies.
Exhumation at this location will resume Wednesday.

(Fena) gk
----------------------------
FSA5209: 31.08.2004 09:45
MORNING SERVICE
DOKIC AND CHO ON ELECTRIFICATION OF RAILWAY DOBOJ-TUZLA-ZVORNIK
SARAJEVO, August 31 (FENA) – BiH Minister of Communications and Transport Branko Dokic
on Tuesday received the General Director of company DAEWOO, M.G. Cho, who informed Dokic
about the degree of preparing the feasibility study, on which the Korean Government is working
through this company, which concerns electrification of railway Doboj-Tuzla-Zvornik.
This study is a donation of the Korean Government as a contribution to development of the
railway sector in BiH, was announced by BiH Ministry of Communications and Transport.
Cho informed Dokic that the study would be completed in two months the latest. In addition, he
expressed the preparedness of the Korean Government to credit the electrification of railway
Doboj-Tuzla-Zvornik with very advantages conditions.
BiH Minister of Communications and Transport expressed gratitude for the offer and requested
that the Korean Government forwards the official proposal for crediting so that the Council of
Ministers could consider it.
The meeting was also attended by the General Director of the BiH Railway Corporation, Borka
Trkulja, and Deputy General Director for Infrastructure Ivan Knezovic.
(Fena) gk
----------------------------
_
<
_
MARKETING - tel/fax: 033 445 346; mob: 061 200 527; e-mail: marketing@fena.ba IT FENA - e-
mail: otprema@fena.ba; fena-info@fena.ba

MAC report on Regional Reconciliation in the ex-YU area - The Path to Reconciliation in the Balkans: A Mere Message to Europe or a Real Step Forward in Regional Politics? From Ljubljana to Sarajevo, the Road to Reconciliation in Former Yugoslavia, June, 2010

MAC report on Regional Reconciliation in the ex-YU area - The Path to Reconciliation in the Balkans: A Mere Message to Europe or a Real Step Forward in Regional Politics? From Ljubljana to Sarajevo, the Road to Reconciliation in Former Yugoslavia, June, 2010


četvrtak, 17. siječnja 2019.

RWL Conference Presentations in Serbian (ISIS Europe and UNIFEM)

Da li je Ustavni sud u službi nacionalista !? - priopćenje za medije povodom odluke Ustavnog suda BiH - LDS (April, 2016.)

Konferencija “Zajedno do reforme Ustava!“, februar, 2007 (Dayton Projekat) - program, spisak pozvanih i prijedlog platforme

Dayton Projekat – Program za civilni dijalog u Bosni i Hercegovini
Ovom prilikom Vas poziva na konferenciju:
“Zajedno do reforme Ustava!
koja će se održati u subotu 24.02.2007. godine od 11.00h do 15.00h u Hotelu SarajNevjestina 5 u Sarajevu.
Tom prilikom želimo da Vam predstavimo novi broj našeg žurnala Analitički pogled, a naši autori i izlagači će vam predstaviti svoje radove i svoje stavove o problematici Ustava.
Vehid Šehićpredsjednik Foruma građana Tuzle
„Analiza Ustava BiH“
Slavo Kukićprofesor, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru
Postdaytonske ustavne kontroverze”
Mirko Pejanovićprofesor, Fakultet političkih nauka Univerziteta u Sarajevu
Ustavne promjene – najsloženija reforma u procesu integracije BiH
u Evropsku Uniju
Nerzuk Ćurakprofesor, Fakultet političkih nauka Univerziteta u Sarajevu
„Pleodaje za novi društveni ugovor“
Takođe, želja nam je da tokom konferencije predložimo i potpišemo zajedničku Platformu za reformu Ustava BiH koju ćemo uputiti ka relevantnim organima državne vlasti. Neka ta platforma bude jedan vid naše potpore i pritiska ka procesu reforme našeg državnog Ustava.
Ukoliko niste u mogućnosti lično da prisustvujete, molimo Vas da na Vaše mjesto imenujete drugu osobu ispred Vaše organizacije ili institucije.  
Nekoliko tehničkih detalja: Dayton Projekat će isplatiti putne troškove učesnicima koji dolaze iz mjesta udaljenih više od 50km od Sarajeva i to 0,20 BAM po kilometru ili u iznosu autobusne karte. Takođe ćemo obezbjediti noćenje 23.02.2007. godine u Hotelu Saraj onima kojima to bude potrebno.
Molimo Vas da potvrdite svoje učešće na konferenciji najkasnije do 21.02.2007. godine na brojeve telefona (033) 221-342 ili (061) 512-166, na broj faksa (033) 551-036 ili elekronskim putem na mail adresu maja@daytonproject.ba.
S poštovanjem,
mr. Maja Marjanović